Tuesday, January 30, 2007

2 jenis berlainan

this time buat 1 batch bancuhan tapi wat size kecik and dapat 2 biji. so, buat deco lain2 satu Peach Cake. satu lagi, Kiwi Cake.
(model tk berbayar ..hehe..)
jenuh nak menyusun buah peach kt atas kek tu, senget2 sampai...hehe
yg satu lagi tu letak kiwi fruit filling. dah tk tau sgt mcm mana nk buat decoration nye, saya buat mcm checker board jelah.kalo yg ni belah dlm dia saya buat layer buttercream + kiwi fruit flling. ada 1 of my officemate nmpk gmbr kek ni kt FP, so dia ckp nk satu. yg saya buat untuk dia lain sket. layer dalam tu saya sapu dulu cream lps tu baru letak fruit filling and deco dia pun lain sket. dpt idea baru...hehe...apa pendapat anda?

my friend tu ckp, my cream rasa lain sket..mmm...mcm mana tu...mungkin dh bercampur ngan kiwi kan, so dia ada rasa masam sket la...buah kiwi kan masam...mmm...tkpe, kelemahan akan diperbaiki. thanks for the komen.

3 comments:

qwypark said...

sian kt model cute tu pakai baju tido jer dah ler xdpt gaji...hehe ke dapat kek sebijik?

anis alina said...

tkpe...dia jugak nnti yg melantak kek tu...hehe..

Anonymous said...

saya suke design yg buah kiwi nampak cam sedap.. saya baru nak cuba2 buat kek besar. semoga dapat share info n idea. :)